Az online vásárlás egyre nagyobb teret nyer a kereskedelemben, az új, felnövő vásárlóerő pedig már teljes természetességgel mozog a digitális térben. A digitális térben megtalálható környezettudatos termékeket kínáló webshoppok száma végtelen. Elég csak rákeresnük, hogy zero waste vagy környezetvédelem és szinte végtelen számú találattal állunk majd szemben. Sokszor nehéz dönteni, hogy mely termékek amik segítségünkre lehetnek a hulladékmentes életmódunk kialakításához. Ebben lehetnek segítségünkre a csomagolásmentes boltok, melyek hazánkban is egyre népszerűbbek.

Azt gondolnánk, hogy az idősebb generáció csak kézzel fogható fizikai boltokban vásárol, a fiatalok pedig csak online! Az 1995 után született Z-generáció különleges helyzetben van: tagjai egy poszt-digitális világban nőttek fel, ahol a technológia nem újdonság, sokkal inkább életük alapvető része. Csakúgy, mint az online vásárlás. Hogy ebből az következne, hogy egyre jobban elkerülik az offline vásárlás élményét és az üzleteket? Semmiképpen.

Ökos Spájz Csomagolásmentes bolt -Szekszárd

Készült egy felmérés amiből az derült ki, hogy a vevők 90%-a továbbra is szívesen vásárol boltokban. A nemzetközi felmérésében a Z-generáció tagjainak 60%-a állította, hogy inkább költi el a pénzét fizikai boltokban, mint online, és 46%-uk tér be egy adott márka üzletébe, ha információt akar szerezni egy szolgáltatásukról vagy termékükről.  A megkérdezett fiatalok 81%-a támogatta a boltok látogatását, 73%-uk pedig szeret személyesen, az üzletek polcain új termékeket felfedezni. Ennek pszichológiai okai is vannak: 58%-uk úgy érzi, hogy a boltokban kicsit elszakadhat az online világtól és a közösségi médiától. Ami már csak azért is fontos esetükben, mivel 23%-uk vallotta be, hogy nyomasztják a napi hírek, 22%-ukat pedig a közösségi média.

A kutatás szerint a fiatal vásárlók 75%-a keres rá online a termékekre, amiket aztán inkább személyesen vásárol meg, 54%-uk pedig bár a fizetést digitálisan intézi, a terméket már a boltban veszi át. Ez a szolgáltatás lehet talán az online és offline vásárlás legjobb kombinációja, és az a gyakorlat.

zöldnek lenni jó üzlet

Zöldnek lenni jó Csomagolásmentes bolt- Hajdúnánás

Élmény és „feltöltődés”, Profi kiszolgálás, és tudatosság

Miután a Z generáció tagjai már egy olyan világban nőttek fel, ahol minden információ néhány gombnyomásra van tőlük, tudatosabb vásárlóvá is váltak: pontosan tudják, mit szeretnének, milyen a termékek minősége, környezet tudatosak, és nyitottak az újdonságokra. Ettől függetlenül mégis fontos számukra a személyes tanácsadás.

Egy kutatás során a résztvevők 70 %-a állította, hogy frusztrálja, ha egy üzletben vásárlás során nem éri semmilyen személyes kontaktus. Ennek a generációnak a tagjai mindennél fontosabbnak tartják, hogy az üzlettérben megbecsülve érezzék magukat, és tudják, hogy ott olyan professzionális tudású emberekkel találkozhatnak, akik segítségével a legjobb döntést hozhatják meg.

Tündérkert biobolt Dorog

Tündérkert Biobolt-Dorog

A csomagolásmentes boltokra pont ez a profizmus jellemző, hogy segítőkész, és nagy tudású eladók segítenek az új műanyagmentes, környezetbarát termékek megismerésére, a zero waste életmódot folytatók vagy elkezdők részére.

Kik a  tudatos vásárlók :

  1. Vásárlásukkal eldöntik, kit és mit támogatnak. Nem támogatják a környezetszennyezést, felesleges dolgok tömeges gyártását.
  2. A szemét, kidobott pénz számukra és teher a környezetnek.
  3. Vásárlás tudatos. Csak olyat vesz meg amire szüksége van.
  4. Műanyagmentesen vásárol.
  5. Helyi termelőktől vásárol.
  6. Friss hazai idény zöldségeket fogyaszt.

Válaszd Te is a környezettudatos vásárlást, próbáld ki műanyagmentes termékeinket a mindennapokban.

bambusz tisztálkodási kezdő csomag

https://pandoo.hu/webshop/

 

0